real estate menu left
real estate menu right

Get Adobe Flash Player

Tinta PPD
Info PPD
Berita
Takwim PPD

TOP1 logo_galeri
  SERTAI KAMI
facebook

PEPERIKSAAN AWAM

UPSR

142

hari lagi.

PPMR

156

hari lagi.

SPM & STPM

197

hari lagi.

Aplikasi

 
moe
 
1m1s
 
dadah
 
ezlearn
 

Pautan Agensi

jpa

1malaysia

dbp

iab

eduwebtv

iim

mampu

msc

myideas

spa

Statistik Laman

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterPengunjung hari ini931
mod_vvisit_counterSemalam2678
mod_vvisit_counterMinggu ini20257
mod_vvisit_counterMinggu lepas23052
mod_vvisit_counterBulan ini62271
mod_vvisit_counterBulan lepas123826
mod_vvisit_counterKeseluruhan2019664

Online (20 minit lalu): 40
IP anda: 54.198.36.179
,
Today: Apr 20, 2014
ke arah hilir perak no 1
Helpdesk_1BNet
         Info dari Unit
PPD Hilir Perak
KURSUS SISTEM PERAKAUNAN KUMPULAN WANG SEKOLAH SECARA ELEKTRONIK (eSPKWS) BIL 1/2014 - PEMURNIAAN PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh ima   
Jumaat, 18 April 2014 15:55

Pengetua / Guru Besar

Sekolah Daerah Hilir Perak

(seperti di lampiran)

 

KURSUS SISTEM PERAKAUNAN KUMPULAN WANG SEKOLAH SECARA ELEKTRONIK ( eSPKWS ) BIL 1/2014 - PEMURNIAAN

 

Dengan hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk tindakan pihak tuan selanjutnya.

 

2.     Sukacita dimaklumkan bahawa Bahagian Kewangan Pejabat Pendidikan Daerah Hilir Perak akan mengadakan satu kursus sistem eSPKWS kepada Pembantu Tadbir Kewangan Sekolah Daerah Hilir Perak.

Baca Lagi...
 
ISU KEBERADAAN GURU SEMASA SEKOLAH BERCUTI PERISTIWA/ GANTI/ BENCANA PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Jumaat, 18 April 2014 10:25

Semua,

Pengetua dan Guru Besar,

Pembantu Tadbir Daerah Hilir Perak

Pemantauan mendapati masih terdapat pihak sekolah TIDAK memaklumkan dalam Aplikasi Keberadaan Guru berkaitan Sekolah Ganti atau Sekolah Bercuti.  Bagi kes sekolah yang mengambil sebarang cuti, Pembantu Tadbir hendaklah maklumkan (boleh dimaklumkan sebelum hari cuti atau ganti) dengan cara berikut;

Klik Menu KEBERADAAN GURU

Klik Cuti Sekolah

Klik Tambah Cuti

Masukkan Tarikh Cuti Mula dan Cuti Akhir

Pilih Sebab Cuti (Pilih Peristiwa atau Ganti atau Bencana)

Masukkan Keterangan Cuti (Contoh: Sekolah Dilanda Banjir)

Diakhiri dengan klik butang SIMPAN

Bagi sekolah yang melaksanakan sesi GANTI CUTI pada hari Sabtu pula, sila klik butang Sekolah Ganti dan masukkan maklumat seperti langkah di atas.



Sekian, terima kasih.

Unit Pengurusan Maklumat,

Sektor pengurusan Maklumat (ICT), JPN Perak

 
SISTEM ANALISIS PEPERIKSAAN SEKOLAH (SAPS) PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Jumaat, 18 April 2014 10:22
Semua Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Hilir Perak
Tuan/Puan,

SISTEM ANALISIS PEPERIKSAAN SEKOLAH (SAPS)
Dimohon sekolah tidak menukar nama kelas setelah markah dimasukkan untuk mengelakkan kehilangan markah bagi Ujian 1 

Pengisian markah bagi Ujian 1 telah ditutup pada 11/04/14 (Jumaat).
Bagi SEKOLAH-SEKOLAH BAHARU sahaja yang mempunyai masalah dalam pengisian markah,sila hubungi helpdesk
HELPDESK SAPS: 03-8872 1604
Waktu operasi helpdesk SAPS
Isnin - Jumaat 8pg - 5ptg
(kecuali cuti umum)
Rehat 1ptg - 2ptg
(kecuali hari jumaat 12.15 t/hari - 2.45 ptg)


Harap Maklum
Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Penilaian Dan Peperiksaan,
Jabatan Pendidikan Perak
 
MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN... PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 16:52
MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN DI BAHAGIAN/JPN/PPD/SEKOLAH, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA


Semua Pengetua dan Guru Besar,
Sekolah Menengah dan Rendah,
Negeri Perak.


Tuan/Puan,

MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN DI BAHAGIAN/JPN/PPD/SEKOLAH, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA

Dengan hormatnya merujuk perkara di atas.

2.         Dimaklumkan bahawa hasil daripada Mesyuarat Kajian Semula Skim Perkhidmatan yang telah diadakan pada 4 dan 11 April 2014 lalu, pihak Kementerian Pendidikan Malaysia melalui Jabatan Pendidikan Perak telah ditugaskan untuk melengkapkan maklumat penyandang bagi skim-skim perkhidmatan yang terlibat seperti di Lampiran A-L.

3.         Sehubungan dengan itu, kerjasama tuan/puan adalah dipohon untuk melengkapkan maklumat penyandang seperti di Lampiran A-L (mana yang berkaitan) yang sedang berkhidmat di bawah Sektor/PPD/Sekolah masing-masing. Maklumat tersebut (seperti di Lampiran A-L) perlu dikembalikan secara softcopy disusuli hardcopy seperti berikut:

3.1.      Semua Sektor perlu mengemukakan maklumat secara softcopy terus ke emel Alamat email ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya dan hardcopy ke Unit Perjawatan dan Perkhidmatan pada atau sebelum 21 April 2014, jam 3 petang;

3.2.      Semua Sekolah Rendah dan Menengah perlu mengemukakan maklumat secara softcopy dan hardcopy ke alamat emel PPD masing-masing (seperti di lampiran) pada atau sebelum 18 April 2014;

3.3.      Semua Pejabat Pendidikan Daerah perlu mengumpulkan maklumat yang diperolehi daripada sekolah serta Pejabat PPD dan dikemukakan ke Jabatan Pendidikan Perak, Unit Perjawatan dan Perkhidmatan pada atau sebelum 21 April 2014, jam 3 petang.

4.         Sebarang pertanyaan berkaitan perkara ini boleh menghubungi Pn. Norpawani binti Mohamad di talian 05-5015070 atau Encik Alif bin Che Rosli di talian 05-5015299.

5.         Segala kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan/puan dalam perkara ini amat dihargai dan dahului dengan ucapan terima kasih.

Sekian.

Nota tambahan: Jabatan telah mengenal pasti jawatan-jawatan yang terdapat di Sekolah dan PPD, oleh yang demikian attachment di bawah hanya memaparkan jawatan yang terlibat sahaja. Bagi warga Jabatan, edaran beserta lampiran akan dilakukan kepada setiap Sektor.

Attachments:
Download this file (Alamat emel PPD.pdf)Alamat emel PPD.pdf [ ] 171 Kb
Download this file (Lampiran E - Penyelia Asrama.xlsx)Lampiran E - Penyelia Asrama.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran F - Penolong Pegawai Tadbir.xlsx)Lampiran F - Penolong Pegawai Tadbir.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran G - Pembantu Tadbir.xlsx)Lampiran G - Pembantu Tadbir.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran J - Pembantu Pengurusan Murid.xlsx)Lampiran J - Pembantu Pengurusan Murid.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran L - Pembantu Tadbir Kewangan.xlsx)Lampiran L - Pembantu Tadbir Kewangan.xlsx [ ] 10 Kb
 
TAKLIMAT JURULATIH DAN HAKIM PERTANDINGAN KAWAD KAKI PERINGKAT DAERAH HILIR PERAK 2014 PDF Cetak E-mail
Rating Pengguna: / 6
Kurang BaikTerbaik 
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 08:24

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Hilir Perak
(Seperti Lampiran 1)


Tuan,

TAKLIMAT JURULATIH DAN HAKIM PERTANDINGAN KAWAD KAKI PERINGKAT DAERAH HILIR PERAK 2014


Dengan hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk makluman dan tindakan tuan.

2.           Sukacita dimaklumkan bahawa mesyuarat tersebut akan diadakan seperti maklumat yang berikut :

Baca Lagi...
 
« MulaSblm12345678910SeterusnyaTamat »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL


Dijanakan oleh Unit ICT PPD Hilir Perak, Pejabat Pelajaran Daerah Hilir Perak. >>> Penafian:PPD Hilir Perak tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman web ini.