real estate menu left
real estate menu right

Get Adobe Flash Player

Tinta PPD
Info PPD
Berita
Takwim PPD

TOP1 logo_galeri
  SERTAI KAMI
facebook

PEPERIKSAAN AWAM

UPSR

144

hari lagi.

PPMR

158

hari lagi.

SPM & STPM

199

hari lagi.

Aplikasi

 
moe
 
1m1s
 
dadah
 
ezlearn
 

Pautan Agensi

jpa

1malaysia

dbp

iab

eduwebtv

iim

mampu

msc

myideas

spa

Statistik Laman

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterPengunjung hari ini2979
mod_vvisit_counterSemalam3599
mod_vvisit_counterMinggu ini13197
mod_vvisit_counterMinggu lepas23052
mod_vvisit_counterBulan ini55211
mod_vvisit_counterBulan lepas123826
mod_vvisit_counterKeseluruhan2012604

Online (20 minit lalu): 66
IP anda: 54.197.189.165
,
Today: Apr 18, 2014
ke arah hilir perak no 1
Helpdesk_1BNet
         Info dari Unit
PPD Hilir Perak
MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN... PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 16:52
MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN DI BAHAGIAN/JPN/PPD/SEKOLAH, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA


Semua Pengetua dan Guru Besar,
Sekolah Menengah dan Rendah,
Negeri Perak.


Tuan/Puan,

MAKLUMAT AKADEMIK TERTINGGI DAN STATUS KELULUSAN KPSL BAGI PENYANDANG SKIM-SKIM PERKHIDMATAN DI BAHAGIAN/JPN/PPD/SEKOLAH, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA

Dengan hormatnya merujuk perkara di atas.

2.         Dimaklumkan bahawa hasil daripada Mesyuarat Kajian Semula Skim Perkhidmatan yang telah diadakan pada 4 dan 11 April 2014 lalu, pihak Kementerian Pendidikan Malaysia melalui Jabatan Pendidikan Perak telah ditugaskan untuk melengkapkan maklumat penyandang bagi skim-skim perkhidmatan yang terlibat seperti di Lampiran A-L.

3.         Sehubungan dengan itu, kerjasama tuan/puan adalah dipohon untuk melengkapkan maklumat penyandang seperti di Lampiran A-L (mana yang berkaitan) yang sedang berkhidmat di bawah Sektor/PPD/Sekolah masing-masing. Maklumat tersebut (seperti di Lampiran A-L) perlu dikembalikan secara softcopy disusuli hardcopy seperti berikut:

3.1.      Semua Sektor perlu mengemukakan maklumat secara softcopy terus ke emel Alamat email ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya dan hardcopy ke Unit Perjawatan dan Perkhidmatan pada atau sebelum 21 April 2014, jam 3 petang;

3.2.      Semua Sekolah Rendah dan Menengah perlu mengemukakan maklumat secara softcopy dan hardcopy ke alamat emel PPD masing-masing (seperti di lampiran) pada atau sebelum 18 April 2014;

3.3.      Semua Pejabat Pendidikan Daerah perlu mengumpulkan maklumat yang diperolehi daripada sekolah serta Pejabat PPD dan dikemukakan ke Jabatan Pendidikan Perak, Unit Perjawatan dan Perkhidmatan pada atau sebelum 21 April 2014, jam 3 petang.

4.         Sebarang pertanyaan berkaitan perkara ini boleh menghubungi Pn. Norpawani binti Mohamad di talian 05-5015070 atau Encik Alif bin Che Rosli di talian 05-5015299.

5.         Segala kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan/puan dalam perkara ini amat dihargai dan dahului dengan ucapan terima kasih.

Sekian.

Nota tambahan: Jabatan telah mengenal pasti jawatan-jawatan yang terdapat di Sekolah dan PPD, oleh yang demikian attachment di bawah hanya memaparkan jawatan yang terlibat sahaja. Bagi warga Jabatan, edaran beserta lampiran akan dilakukan kepada setiap Sektor.

Attachments:
Download this file (Alamat emel PPD.pdf)Alamat emel PPD.pdf [ ] 171 Kb
Download this file (Lampiran E - Penyelia Asrama.xlsx)Lampiran E - Penyelia Asrama.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran F - Penolong Pegawai Tadbir.xlsx)Lampiran F - Penolong Pegawai Tadbir.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran G - Pembantu Tadbir.xlsx)Lampiran G - Pembantu Tadbir.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran J - Pembantu Pengurusan Murid.xlsx)Lampiran J - Pembantu Pengurusan Murid.xlsx [ ] 10 Kb
Download this file (Lampiran L - Pembantu Tadbir Kewangan.xlsx)Lampiran L - Pembantu Tadbir Kewangan.xlsx [ ] 10 Kb
 
TAKLIMAT JURULATIH DAN HAKIM PERTANDINGAN KAWAD KAKI PERINGKAT DAERAH HILIR PERAK 2014 PDF Cetak E-mail
Rating Pengguna: / 2
Kurang BaikTerbaik 
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 08:24

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Hilir Perak
(Seperti Lampiran 1)


Tuan,

TAKLIMAT JURULATIH DAN HAKIM PERTANDINGAN KAWAD KAKI PERINGKAT DAERAH HILIR PERAK 2014


Dengan hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk makluman dan tindakan tuan.

2.           Sukacita dimaklumkan bahawa mesyuarat tersebut akan diadakan seperti maklumat yang berikut :

Baca Lagi...
 
URUSAN PEMBAYARAN PERKHIDMATAN INTERNET INTERIM BAGI BULAN JANUARI - MAC 2014 PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 08:12

Guru Besar,
Sekolah Rendah Daerah Hilir Perak.
(Seperti dalam lampiran)

1. Semua urusan pembayaran perkhidmatan internet interim bagi tahun 2014 akan diuruskan oleh Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Perak.

2. Sehubungan dengan itu, BTN Perak telah mengedarkan bil perkhidmatan internet dalam tempoh interim bagi bulan Januari - Mac 2014 (bil bertarikh 1 April 2014) ke semua sekolah yang masih melanggan internet interim secara pos. Senarai sekolah adalah seperti dalam lampiran.

3. Pihak sekolah diminta mengesahkan bil tersebut (ditandatangani oleh pentabir, cap rasmi jawatan dan cap rasmi sekolah) dan hantar semula ke BTPN Perak SERTA MERTA.

4. Bagi sekolah yang telah menandatangani UAT perkhidmatan internet 1Bestarinet, diminta mengemukakan penamatan internet interim kepada pihak Internet Service Provider (ISP) dalam tempoh 30 hari selepas UAT 1BestariNet ditandatangani.

5. Pihak sekolah perlu menghubungi ISP untuk memastikan ISP menerima surat penamatan dan mengambil tindakan menamatkan perkhidmatan internet interim sekolah tuan.

6.  BTPN Perak akan menjelaskan semua bil pada 25 April 2014. Bil yang tidak diterima pada tarikh berkenaan tidak akan dibayar dan menjadi tanggungjawab pihak sekolah untuk menjelaskannya.


Sekian, harap maklum.


NAZARKHAN BIN ABDULLAH
Unit Perkhidmatan ICT,
Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Perak.
Tel. : 013-443 5553

 

Attachments:
Download this file (140401 CAJ SBB 2014.pdf)SENARAI SEKOLAH MELANGGAN INTERNET INTERIM SEHINGGA MAC 2014 [ ] 40 Kb
 
ULANGAN 1 SPS: SURAT KEMASKINI DATA SPS SEBELUM 20 APRIL DAN SEPANJANG TAHUN 2014 PDF Cetak E-mail
Rating Pengguna: / 2
Kurang BaikTerbaik 
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 08:09

ULANGAN 1:

Pengetua dan Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Hilir Perak


Tuan,

 

Berikut disertakan surat rasmi memohon semua sekolah melaksanakan kerja-kerja kemaskini data Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) sebelum 20 April 2014.


Surat ini juga jelas memohon kerja-kerja kemaskini data SPS hendaklah dilaksanakan sepanjang tahun 2014 terutama bila berlaku perubahan maklumat di peringkat sekolah.


Pemantauan data SPS seperti 9 April 2014 mendapati masih terdapat sekolah yang belum selesai kemaskini data berdasarkan modul utama seperti yang dinyatakan di dalam surat. Data ini juga telah diemelkan kepada semua Unit ICT, PPD. Muat turun surat dimaksudkan di bawah.


Kerjasama semua pihak diucapkan terima kasih.

b.p: Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri (BTPN), Perak

Attachments:
Download this file (Surat Arahan Kemaskini SPS 2014.pdf)Surat Arahan Kemaskini SPS 2014.pdf [ ] 814 Kb
 
TAKLIMAT PENAMBAHBAIKAN PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS) LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN (LDP) PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Penolong PPD ICT   
Khamis, 17 April 2014 08:06

Guru Besar dan Pengetua

Sekolah-sekolah Daerah Hilir Perak

Tuan/Puan,


TAKLIMAT PENAMBAHBAIKAN PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS)
LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN (LDP)


Sukacita saya merujuk perkara di atas.

2.         Dimaklumkan bahawa, susulan daripada pengumuman YAB Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pendidikan pada 18 Mac 2014 mengenai penambahbaikan PBS, Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) telah mengambil tindakan untuk mengadakan penataran untuk semua pentadbir sekolah (Pengetua dan Guru Besar) pada 24 Mac 2014 dan Jurulatih Utama Sekolah (Penolong Kanan Pentadbiran) telah diadakan pada 2 dan 7 April 2014 bagi memastikan maklumat penambahbaikan PBS dapat disebarluaskan di semua peringkat.

3          Sehubungan itu, semua yang telah diberi penataran hendaklah mengadakan taklimat (LDP) tersebut di sekolah masing-masing seperti berikut:-

Baca Lagi...
 
« MulaSblm12345678910SeterusnyaTamat »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL


Dijanakan oleh Unit ICT PPD Hilir Perak, Pejabat Pelajaran Daerah Hilir Perak. >>> Penafian:PPD Hilir Perak tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman web ini.